Doučování žáků školy a Komponenta 3.1. Národního plánu obnovy
Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
Jsme škola zřízená podle § 16, odst. 9 ŠZ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Rovněž máme velké procento žáků ohrožených školním neúspěchem i z důvodů jejich snížené motivace ke vzdělání vlivem předešlých zkušeností a rovněž vlivem málo podnětného rodinného prostředí. K tomu se samozřejmě připojily zásahy do zavedeného režimu vzdělávání při distanční výuce během epidemie COVID-19.
Díky Národnímu plánu doučování se pedagogové snaží negativní dopady všech faktorů co nejvíce eliminovat. Jak se vše daří ukáže jistě delší časový úsek, ale již nyní je zřejmé, že aktivity v rámci doučování jednotlivců nebo malých skupinek jsou zjevně přínosné.
V podzimních měsících roku 2021 se paní učitelky zaměřily zejména na zafixování učebních návyků, v látce pak na trivium 1. stupně:
psaní – grafomotorické cviky, psaní hlásek, slabik, slov, krátkých vět
čtení – hlásky, slabiky otevřené, zavřené, krátká slova jedno i víceslabičná, krátké věty, rozvoj slovní zásoby
matematika – sčítání a odčítání v daných oborech dle ročníků a schopností žáků, geometrické tvary.
Ve velké míře využívaly výukové programy a hry, které většinou samy tvořily.
Od ledna 2022 se zapojili do doučování další žáci – vyšší ročníky 1. stupně i žáci 2. stupně. Zaměřili se na doplnění velkých mezer v jednotlivých tématech Čj a matematiky a jejich procvičování.
Ve školním roce 2022/2023 vyučující pokračují ve snaze zmírnit dopady všech předešlých faktorů – snížená motivace ke vzdělávání, ohrožení školním neúspěchem, málo podnětné rodinné prostředí, velká absence. Vytipovaným žákům evidentně doučování pomáhá lépe zvládat plnění výstupů ve vybraných předmětech a zažívat v práci větší úspěch. Doučování má vliv jak na vědomosti, tak na zvýšení sebevědomí a radosti z práce.
Komponenta 3.1. Národního plánu obnovy Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace
Prevence digitální propasti byly zakoupeno následující:
- digitální pomůcky určené pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí:
Vizualizér Epson ELPDC13
LEGO Boost 17101 stavebnice
Kniha pro děti Kouzelné čtení – Elektronické Albi tužky
Programovatelné stavebnice mTiny Discover
- interaktivní výukové programy:
iŠkolička interaktivní programy Leden, Březen Duben, Září, Říjen, Listopad, Prosinec, Květen, Červen, Les, Moje tělo
- mobilní digitální zařízení pro znevýhodněné žáky:
Notebooky Lenovo V15 G2 ALC Ryzen 5
Tablety UMAX VisionBook 12Wr
Sluchátka s mikrofonem Genius HS-400A
- mobilní digitální zařízení Mateřská škola:
Notebook Lenovo V15 G2 ALC Ryzen 5
Tablety UMAX VisionBook 12Wr